Izdvojeno
Infolinks
Google
Om
Nema zapisa.
Technorati
Google oglasi
Blog
nedjelja, svibanj 17, 2009


Bez obzira na sve neprijatnosti kojima smo izloženi prilikom znojenja, to je prirodan i neophodan način da se organizam odbrani od viška toplote, viška toksina, viška raspadnih materija.

Naučnici objašnjavaju da se u tijelu uključi prirodni termostat koji aktivira znojne žlijezde čim pod utjecajem povišene vanjske temperature počne organizam da podiže unutrašnju temperaturu.

Žlijezde luče znoj, tečnost se isparava, hladi se kožni pokrivač i cijeli organizam do normalnih Celzijevih 36,6 stepeni. Da bi do toga došlo u nekim ekstremnim situacijama, tijelo mora da izluči i do litar tečnosti u jednom satu.

Aktivne žlijezde

Priroda nas je zbog toga obdarila milionima znojnih žlijezda i kanala, koji su raspoređeni po tijelu, a najaktivnije žlijezde su one u pazuhu, na čelu, na dlanovima i stopalima.

Kroz kanale izlazi bezbojna, ljuto-kiselo-slana tečnost, koju čini voda, čak 99 posto, a ostatak su razrijeđeni natrijev hlorid /kuhinjska so/, bikarbonati, mokraćna kiselina, masne kiseline i holesterol.

Znoj je bez mirisa, ali čim izbije na površinu, bakterije koje žive na koži počinju ga razgrađivati i u kombinaciji sa zrakom nastaje mliječna kiselina neprijatnog mirisa.

S obzirom na to da ispira štetne materije iz organizma, znoj sadrži i otrove, a neki naučnici tvrde da bi manja životinja, ako bi popila čak i malu količinu znoja, ubrzo uginula.

Ljetni znoj sadrži manje štetnih materija od onoga koji je posljedica težeg rada ili neke druge fizičke aktivnosti. Na obilnije znojenje tokom ljeta utječu i drugi faktori, među kojima su fizički napor, stres i hrana.

Da bismo pomogli sami sebi u procesu znojenja, neophodno je izbjegavati stresne situacije jer strah i bijes pospješuju znojenje, kao i lijekovi na bazi acetilisalicilne kiseline.

Važna je i ishrana


Treba voditi računa da se u toku dana uzima dosta tečnosti, ni previše hladne ni previše vruće, kao imati i mjeru u kafi i alkoholu. Odjeća mora biti prilagođena godišnjem dobu i pravljena od prirodnih materijala.

U ishrani treba biti što više svježeg voća i povrća. Masna hrana, bijeli luk, špargla, plodovi mora, kao i jaki začini utječu na povećano znojenje.

 Korisno je znojiti se!

Iako niko ne voli pored sebe imati oznojenu osobu, posljedice smanjenog znojenja (hipohidroza) ili izostanka znojenja (anhidroza) mogu biti izuzetno ozbiljne i dovesti do prekomjernog iscrpljivanja, toplotnog udara, kao i dramatičnog ishoda!
ljepotaizdravlje @ 00:54 |Komentiraj | Komentari: 2 | Prikaži komentare
Index.hr
Nema zapisa.